Szanowni mieszkańcy,
wypełniając obowiązek wynikający z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.), od 1 sierpnia 2023 r. upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy w Klembowie rozpoczną kontrole nieruchomości, których właściciele zadeklarowali posiadanie przydomowego kompostownika i korzystają z częściowego zwolnienia w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Weryfikacji poddane będzie faktyczne posiadanie kompostownika i kompostowanie w nim bioodpadów.
Pracownicy będą posiadać upoważnienie Wójta Gminy Klembów, wydane na podstawie art. 379 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.), art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.).
W trakcie kontroli zostanie sporządzony protokół i dokumentacja fotograficzna.
W przypadku, gdy właściciel nieruchomości, który korzysta ze zwolnienia z tytułu kompostowania odpadów ulegających biodegradacji:
- nie posiada kompostownika przydomowego lub
- nie kompostuje bioodpadów stanowiących odpady komunalne w kompostowniku przydomowym lub
- uniemożliwi upoważnionej przez Wójta osobie dokonanie oględzin nieruchomości,
zgodnie z art. 6k ust. 4b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.), Wójt stwierdza w drodze decyzji, utratę prawa do zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od pierwszego dnia miesiąca, w którym stwierdzono wystąpienie co najmniej jednej z przesłanek.
Ponowne skorzystanie ze zwolnienia będzie mogło nastąpić nie wcześniej, niż po upływie 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja o utracie prawa do tego zwolnienia stanie się ostateczna i wymagać będzie złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.